Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-17, 10:06   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.842
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med mat til deling på julaften: Vegetarianere og muslimer

Tenker at til en sånn kurvfest trenger ikke alle ha mat som alle kan spise, når det er så mye basic matvarer som utgår. Tradisjonsmat for vinter-Norge er basert på animalske produkter, klimaet gjør at det er sånn. Så syns jeg samtidig at man kan ta litt hensyn også, så noen flere enn en selv kan spise. Har dere med en vegetarianer, er det ok å ha noe vegetarisk, i hvert fall. Jeg lager ofte en pastasalat til sånt. Liker å ha fetaost i, men går fint an å droppe eller ha ved siden av; Kok pastasløyfer eller annen gøy pasta. Mens den er lunken, vend i litt marinade av olivenolje, balsamicoeddik, litt salt og pepper. Hold av litt av marinaden, og legg fint skårne soltørkede tomater i over natten. I salaten pleier jeg å ha kidneybønner, mais, agurk og litt sånn. Ha i tomatene neste dag. Kan også servere med fetaost, kokt egg o.l., dette kan jo fint stå ved siden av. Det som gjør den god, er at den er laget på forhånd og at marinaden får trekke litt inn i pastaen. At den er laget på forhånd, passer veldig godt i jula. Og så er den enkel å transportere. Vinn-vinn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat