Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-17, 10:34   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.075
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emaljert gryte

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg har både Lecreuset gryte pluss en jerngryte fra Høyang uten emalje, og jeg må virkelig si at jeg er mest fornøyd med den uten. Emaljeringen gjør at man f.eks. ikke skal ha kaldt vann oppi varm gryte, for da kan det krakelere, og man må passe litt mer på hvilke redskaper man skal bruke. Jerngryta tåler jo alt, og blir bare bedre og bedre med årene. Så lenge jeg har litt olje i etter bruk holder den seg også flott.
Ikke helt det du spurte om, men..
Jeg er greit fornøyd med Lecreuset også altså.

Jeg har to slike ordentlige jerngryter av skikkelig gammel årgang. Jeg fikk dem av bestefaren min fordi de var blitt for tunge for ham, og nå nærmer det seg 20 år siden bestefar døde. Grytene er helt fantastiske til å koke gryteretter osv. Men ting har litt lett for å svi seg hvis man ikke er forsiktig.

Bestefar ga meg to gamle jernstekepanner også, og det finnes ingenting det er bedre å steke pannekaker i enn de to pannene.

Pannene og grytene av jern vaskes ikke med zalo. Vi bare koker dem ut etter bruk.



Ikke helt det du spurt om i HI, men jeg tok opp tråden til gnuri.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat