Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-17, 11:30   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hijab

Joda, vi kan selvsagt diskutere hijab, og vi kan diskutere sikhenes hodeplagg (så en ganske liten gutt med en slik turban på et idrettstevne nylig), men jeg personlig synes ikke det er en spesielt viktig eller interessant debatt, siden hijaben har så liten betydning, og innskrenker handlefriheten i en så liten grad sammenlignet med så mye annet. I samfunnsdebatten blir akkurat dette plagget gjort så mye større og viktigere enn det trenger å være. Det blir nærmest et symbol på hva som er galt med alle muslimer. Og jo mer det diskuteres, jo større betydning får det. Både hos dem som bruker det og hos dem som er imot. For motsetningene er ikke først og fremst menn vs kvinner. Det er muslimer vs ikkemuslimer. Og det brukes for alt det er verdt. Nettopp derfor gidder jeg ikke henge meg opp i hijab, men er mer villig til å diskutere andre ting som er mer problematiske, og likevel mindre synlige.