Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 20:19   #80
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arv og miljø - Vigdis Hjort

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men det betyr at det er andre hensyn en dei estetiske som blir vurdert i antagelsen av boka. Og for meg skal det meir til for at eg med ein roman som er skriven fordi den er aktuell, enn ein roman som er antatt på estetisk grunnlag. Viss eg skal lese aktuelle kommentarar, vel eg ein annan sjanger enn romaner. Dessutan har prosessen med å skrive, anta og redigere gått veldig fort. Det gjer meg skeptisk.

Nå syns jeg du konkluderer før du har lest, altså. Det jeg har lest av utdrag gjør i alle fall at jeg får lyst til å lese.

Å publisere en slik replikk til en virkelighetsfiksjon er et interessant og nytt litterært grep, som egentlig gjør begge bøkene mer interessante. Nå skal jeg lese begge før jeg mener noe mer om de skjønnlitterære kvalitetene, men jeg syns det blir feil å avskrive replikken bare fordi den er skrevet som et svar til en bok skrevet av en kjent forfatter, i samme sjanger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat