Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Den er nok fortsatt litt for stor for oss, men kanskje en tispe eller en lagotto?
Kan noen fortelle mer om dem? Gjerne så konkret at man snakker om omdrettere... 
Jeg har visstnok valpeformidleren for lagotto i nabolaget her, og skal treffe henne en dag for å høre mer om rasen. Og en god oppdretter er det i Moldeområdet iflg en venninne av meg.
Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.
Vi har vår 3. Portugisiske vannhund nå
...
De er kvikke, og kreative, og egner seg godt til feks agility.
Gyda, når jeg nå kommer sørover på ferie så MÅ jeg bare få til å hilse på dere. Og på Justin. Portugisere er en rase jeg ser på som mulig nr to-hund.
Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.
Portugisisk vannhund er visst Flat i forkledning, hørte jeg nettopp - ser ut til at det stemmer bra ifht det Gyda forteller.
Spansk vannhund er noe helt annet - gemyttet er helt annerledes. Den portugisiske er nok en bedre familiehund.
Så kanskje jeg ikke skal ha flat, men portugiser?
Jeg er på utkikk etter hund nr to, og jeg vet ikke hva jeg vil ha av rase. Så jeg skrev innlegg på facebook og har fått masse innspill. Veldig gøy å lese hva andre mener, og jeg leser andre slike tråder med stor interesse. Jeg er litt mer enn middels opptatt av hund da, og jeg elsker å snakke om hund så dette er nesten som et luksusprosjekt for meg - finne ut hvilken hund jeg vil ha. Jeg vil ikke ha stor hund på grunn av den jeg har, og de to må kunne sitte sammen i hundeburet i bilen.
Så selv om dere ikke skal ha hund ( ) Polyanna, så kos dere masse med å se på hunder og lære om hunder. Plutselig er dere der at dere skal ha hund likevel, og da har dere i mellomtiden lært masse og har et bedre grunnlag for de valgene dere tar.
|