Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-17, 08:58   #150
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Portugisisk vannhund er visst Flat i forkledning, hørte jeg nettopp - ser ut til at det stemmer bra ifht det Gyda forteller.
Spansk vannhund er noe helt annet - gemyttet er helt annerledes. Den portugisiske er nok en bedre familiehund.

Ja, det er en veldig fin familiehund, de vi kjenner til (og det begynner jo på bli en anselig mengde etter alle disse årene) er veldig glad i barn, lekne og rolige, og takler familiekaos veldig bra.
Den forskjellen jeg har observert når jeg sammenligner med de flatene jeg har kjent, er at portugiseren venter til den får beskjed om at den skal våkne og bli med, mens flaten er mer "hva skjer? skal vi ikke gjøre noe nå?" er portisen "Huh? 2Jeg sover, må jeg reise meg? får jeg bli med?" - 3 sekunder senere hopper den i yr glede over å få være med.
Jeg pleier å si at vi har en hund med av og påknapp.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat