Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-17, 10:46   #90
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Jeg er veldig enig med rine.

Jeg har aldri opplevd egen innsamling til lærergave. På barneskolen hadde vi klassekasse basert på frivillig innbetaling med jevne mellomrom og med inntekter fra 17. mai arrangement. Det var snakk om konvolutt i sekken eller frivillig innbetaling til et kontonummer og jeg har aldri opplevd purring.

På ungdomsskolen har vi anledning til noe dugnad i regi av FAU og det er til en viss grad opp til klassen og foreldrene hvor mye man vil prøve å tjene. I niendeklasse hadde elevene ungdomsbedrift og inntektene derfra er gått inn i klassekassen.

Jeg har hatt ansvar for denne i alle år og læreren har fått en ganske liten gave (blomst et år og sjokolade det andre) på sommeravslutningen. Nå er de ferdig med ungdomsskolen, vi har penger på konto og tre kontaktlærere kommer til å få en ganske fin gave. Dette er tre personer som har vært veldig tilstedeværende i ungdommenes liv i tre viktige år og som jeg synes fortjener å bli sett og satt pris på. Og, det koster ikke foreldene ett øre, selv om det har kostet de få som er innstilt på å gjøre en innsats litt arbeid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat