Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-17, 10:19   #83
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Han kommer til gjengjeld å trenge mange fler av dem oppgjennom, så samlet kanskje det blir omtret samme sum.

Save

Tja, jeg vil tro at jeg har brukt mye mer på festplagg enn mannen, til tross for at jeg har 2 bunader i skapet. I realiteten blir bunad kun brukt til 17.mai og konfirmasjoner, mens alle andre festlige anledninger blir det andre festklær. Mens mannen kan bruke dress til alle disse anledningene.

Her har svigermor tilbudt seg å brodere bunader til jentene. Litt mye frem og tilbake om hvilken bunad, men vi har blitt enige. Og svigerfar har begynt å gi sølv til bursdager og jul. Så da kommer vi billig unna med å betale for monteringen. Så får vi heller si at det tilsvarer ca. en dress. Så da blir det sikkert ikke så ulikt fra oss når gutten får dress. Men jeg aner jo ikke hva gutten kommer til å få fra svigermor eller svigerfar til konfirmasjonen og det kan jeg heller ikke styre. Og jeg har ikke tenkt så mye på hva vi skal gi dem i gave selv.

Jeg husker jeg alltid syntes det var så urettferdig når jeg var ung at guttene fikk gøye ting som stereoanlegg, moped og datamaskiner, mens vi jentene "bare" fikk bunad. Jeg vil tro at bruktverdien av en bunad fra 90-tallet er ganske mye høyere nå enn tekniske greier fra samme æra.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat