Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-17, 17:22   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er litt kjipt å gi tilbud om bunad, og hvis man ikke vil ha så får man ingenting. Bunad er et såpass spesielt plagg, at jeg syns ikke det skal føles som noen tvang å få det.

Jeg ville kanskje sagt at han kunne få bunad, evt. en klassisk dress i tilsvarende prisklasse når han er utvokst.

Jeg sa ikke ingenting. Storesøster fikk bunaden i forbindelse med konfirmasjonen, men det var ikke gaven hennes. Hun fikk en gave til minne om dagen også.

Storebror har vi kjøpt flott dress til og han skal også få konfirmasjonsgave.

Bunaden får han tilbud om midt i tyveårene når han er ferdig utvokst. Vil han ikke ha den får han ikke tilbudet om 25 000-30 000 i stedet. Da får han bursdagsgave og ferdig med det. Sikkert i samme prisklasse som søstra.

Bunad er noe utenom og ekstra. Vil de ikke ha det skal de få slippe, men de kan ikke velge å ta bunaden ut i penger.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat