Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-17, 11:09   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg drikker aldri rødvin dagen før en arbeidsdag, rett og slett fordi jeg kan få et snev av hodepine/tungt hode etter ett glass. Hvitvin og øl merkes ikke.
Men ja, jeg har en regel på å ikke drikke alkohol om jeg skal på jobb dagen etter. Jeg synes det er en helt grei regel, det begrenser jo alkoholforbruket?

Det er selvsagt helt ok å lage seg den slags regler for seg selv. For meg ville det vært relativt uhensiktsmessig, siden jeg ofte spiser ute i jobbsammenheng der det er vanlig (men åpenbart ikke nødvendig) å drikke vin til. Vi har også lanseringsfester og andre interne arrangementer som er lagt til ukedager. Det blir forventet at man deltar på det sosiale, de aller, aller fleste drikker alkohol, men er naturligvis 100 % på jobb dagen etter.

Jeg har også bokklubb 1 gang i måneden, der det blir servert alkohol. Jeg kjører vanligvis, men kan også ta et par glass hvis det passer seg sånn. Innimellom treffer jeg gode venninner til champis på en helt vanlig mandag.

Til gjengjeld drikker jeg sjelden i helger hvis det ikke er noe som skjer, innimellom et glass kokkevin på fredagen.

Som jeg har sagt tidligere, har jeg også mekanismer som jeg bruker som sikkerhetsnett (jeg drikker ikke alene, f.eks.), men dagen før jobb er ikke det for meg. Så lenge jeg er kjørbar og ikke preget av inntaket og sånn, selvsagt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat