Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-17, 20:45   #71
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ting med sånne alternative produkter til diverse er om det faktisk gir en miljøbesparelse eller om det gir mest imageforbedring for den som handler. Jeg fascineres av og til over forumhype når det gjelder innkjøp av diverse produkter med særdeles lang reisevei. Jeg har ikke sjekket disse posene. Det kommer jo litt an på produksjonslinja til de alternative produktene og hvor lenge de faktisk brukes. Og hva man evt må kjøpe av tilleggsprodukter fordi plastposene uteblir.

Ja, det er i det minste greit å vere bevisst dette med frakt og reiseveg, og kalkulere inn dette i miljøgevinsten. Eg starta ein tråd ein gong om økologisk mat versus kortreist mat, med tanke på å bestille varer frå iHerb og liknande. Der kom det fram at viss ein skal vere gjennomført i miljøengasjementet sitt, bør ein strengt tatt vurdere transport av foret til dyra ein spiser og liknande. Det er greit å følgje med på alle aspekt, slik at ikkje vinninga går oppi spinninga.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat