Sv: Juletråden 2016
Opprinnelig lagt inn av jolie, her.
Hvor kjøper man tre i Trondheim? Som ikke koster skjorta?
Vi kjører til Haugen gård på Rye, de tilbyr selvhogst i plantefeltet sitt, og der koster det 450 for norsk gran og 600 for edelgran (vi kjøper alltid norsk gran, fordi jeg synes det er mest juletreete og når du hogger det direkte fra rota siste helga før jul så drysser det ikke noe særlig heller). Også får du julestemning med på kjøpet.
Lørdag og søndag de to siste helgene før jul har de ekstra opplegg, med servering av varm drikke og pepperkaker, og hesteridning for barna. Inkludert i juletreprisen. Men man kan også komme og hogge utenom disse tidene, hvis man ringer og spør. Vi var der i dag (det vil si i går, det er langt over midnatt nå), og de har åpent i morgen (søndag) også.
Det er flere gårder rundt byen som tilbyr selvhogst på samme måte: http://www.norskjuletre.no/her-kan-d...delag_225.html
Ellers tror jeg Plantasjen har relativt billige juletrær. Problemet med å kjøpe juletrær som er ferdig hugget er at man ikke vet hvor lenge de har stått. Jeg har hatt erfaring med at trærne drysser utrolig mye mer når jeg ikke har hugget dem selv. Som for eksempel det året vi fikk motorhavari på vei til den årlige hogsten og ikke kom lenger enn til Trolla, så jeg og ungene bare måtte ta bussen tilbake, mens mannen måtte vente på bergingsbil. Da kjøpte vi tre på torget, og det drysset noe aldeles skrekkelig, og jeg skjønte plutselig hva folk snakket om.
Sist redigert av My : 18-12-16 kl 02:22.
|