Sv: Hvor "ille" syns du fiskebeinstrie på vegger er på barnerom?
Vi kommer ikke til å få igjen det vi har pusset opp for, hvis vi skulle flyttet i dag. Muligens hadde vi fått igjen halvparten av det oppussingen har kostet oss, siden kjøkkenet var slitent og badet "måtte" tas. Det er ingen tvil om at folk undervurderer hva en oppussing faktisk koster, både av tid og penger.
Samtidig har vi gjort noen grep som nok ville hatt noe å si både for takst og mulighet til å få flere interesserte kjøpere. Ombyggingen i andre etasje har ført til at vi nå har to store og et mellomstort soverom, fremfor et digert, ett mellomstort og ett lite. Og vi , har gjort om vaskerommet til fullverdig bad.
Men samtidig har vi tatt bort den lille plenflekken vi hadde og heller lagt terrassegulv i hele hagen, rett og slett fordi vi har endt opp med å ikke bruke uteområdet fordi det var skrekkelig upraktisk. Det er jo mange som flytter til hus fordi de ønsker seg hage. Men jeg tror vi kommer til å bli mye mer fornøyde med å slippe å klippe en gressplen vi uansett ikke bruker til noe, og forsøke å holde bedd som bare surrer seg til.
Alt i alt har det å pusse opp ført til at vi får en enda mer praktisk utnyttelse av arealet i et allerede relativt planmessig praktisk hus.
Vi har valgt gråhvit enstavs parkett fra Kährs i alle rom bortsett fra inngangsparti og bad. I følge snekkeren så er det gulv som er mye enklere å legge enn mange billigparketter, slik at totalprisen ikke ble så mye høyere enn med et billigere gulv, fordi tiden som brukes til å legge det omtrent er halvparten av tiden han ville brukt på en annen type gulv.
Hvis dere ikke bor så langt unna oss, og trenger snekker, så har jeg en jeg virkelig kan anbefale. Nøyaktig, pålitelig og med konkurransedyktig pris. Dessuten er han rask, så han bruker nok en del mindre tid enn det litt billigere snekkere gjør på samme jobben.
|