Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
En av hennes aller nærmeste kollegaer har gjort en blemme som har kostet henne svært mye. Hun vil aldri kunne rette opp den feilen som ble gjort. Uansett hva utfalle blir, så vil det henge ved navnet hennes.
Gi henne litt slakk da. Selv om hun går jævlig fort på ski, betyr ikke det at hun har stell på alt annet også. Som mediehåndtering.
Hun har et DIGERT mediehånteringsapparat rundt seg, du tror vel ikke at hun sitter helt alene og legger en strategi for hvordan dette skal håndteres? En dame som er hele Norges ansikt utad, og som tjener seg søkkrik på å gå på ski, låne bort ansiktet sitt og selge klær (som hun passer på å ha på seg overalt). Og uenigheten går vel på om det kun er legen som har gjort en blemme, det er nemlig jeg uenig i. Jeg kjenner virkelig ikke Johaug godt nok til å tro noe som helst om med vilje/ikke med vilje, men jeg går jo ut ifra at det ikke var det. Evt. en "æsj, det er jo så lite, det oppdages sikkert ikke". Greia er at det er hennes karriere det går utover.Hhun har tidligere sagt at hun sjekker supernøye, også viser det seg at hun ikke gjør det. Og det kan godt mulig være en gigantisk glipp, men da syns jeg at man bør håndtere det slik også. "Jeg stolte å legen min, og sjekket dessverre ikke selv denne gangen. Det var dumt av meg". For hun har ansvar, og det tar hun ikke. Jeg syns ikke strategien er ålreit, men det kan godt være at de gambler på at full benektelse gir lavere straff, om enn litt større motstand hos deler av folket.
Selvfølgelig forstår jeg at dette er det verste hun har opplevd og attpåtil opplever at ikke alle tror på henne. Det har jeg virkelig all mulig sympati for.