Sv: Ting som irriterer, vol II
Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.
Folk som ikke møter opp for å hente det jeg gir bort på finn.no.
Det er virkelig utrolig irriterende. Det skjer meg hele tiden. Veldig mange Finn-brukere er rett og slett useriøse og uhøflige. De gidder ikke engang sende en kjapp melding med forklaring, f.eks. at de ikke rakk å komme likevel, at de fant tingen billigere hos noen andre, at de ikke har råd likevel, at de bare har ombestemt seg. Jeg hører rett og slett ingenting mer. Det er virkelig uhøflig. Det er helt greit å trekke seg fra kjøpet, men man bør i det minste si i fra. Jeg holder ikke lenger av gjenstander til folk har tid/mulighet tll å komme. Førstemann til mølla får den, ferdig med det.
Jeg opplever også at enkelte pruter på prisen (helt greit), men så blir sure hvis jeg sier nei (ikke greit). Jeg sjekker nøye før jeg setter pris og har aldri hatt noe problem med å selge til prisen jeg ønsker og tar det som et tegn på at jeg er rimelig realistisk). Og så har man de som blir sure når jeg ikke vil sende pakken før de har betalt (FINN har betalingsgaranti hvis man ikke vil ta risikoen med å betale først) eller jeg ikke vil sende i postoppkrav (fordi jeg blir sittende med dyr returporto om de ikke gidder hente pakken, dette har jeg sett flere andre oppleve).