Januar
1. E-bok: Arne Hugo Stølen - Epikrisepoesi: En liten diktbok, med mange skjebner.
2. E-bok: Arto Paasilinna - Herre min hatt: Sær forfatter, men han skriver på en underfundig måte som gjøre at jeg liker ham allikevel.
3. E-bok: Lars Mytting - Svøm med dem som drukner:En bok jeg ikke trodde at skulle være noe for meg, men som var utrolig vakker allikevel! Fikk lyst til å lese mer av ham nå!
4. Lydbok: Øystein Wiik - Dødelig applaus: Synes ikke forfatteren er noe særlig sympatisk, men hadde lyst til å se hvordan han skriver. Var heller ikke veldig begeistret over at han skulle lese sin egen lydbok. Det viste seg imidlertid at han skriver meget godt og spennende, leser godt og jeg er allerede dypt inne i bok nr 2! Alltid greit å få sine fordommer tråkket ned i søla!
5. Lydbok: Øystein Wiik - Slakteren:Fortsetter i samme spennende driv, med intrikat hevndrama.
6. E-bok: Eirik Husby Sæther - Judaskysset: Veldig spennende og realistisk møte med en for meg ny forfatter. Virker veldig troverdig om narkomiljøet i Oslo.
Februar
7. Lydbok: Øystein Wiik - Hvit panter:Skikkelig spennende oppfølger. Pageturner!
8. Bok: Jussi Adler-Olsen - Washingtondekretet: Spennende liten murstein!
9. Bok: Julien S. Bourrelle - Nordmenn - En illustrert innføring:Herlig liten perle av en bok! Spot on om oss nordmenn (selvfølgelig noe satt på spissen og generalisert, men likevel!). Dette blir årets gaver til å våre amerikanske venner!
10.E-bok: John Green - En jul, tre fortellinger. La det snø: En skjønn liten bok med tre noveller som tvinnes inn i hverandre. Litt Love Actually!
11. Lydbok: Øystein Wiik - Casanovasyndromet:Fortsatt spennende, men denne var meget eksplisitt akkurat når det kom til erotikk gitt. Merket at jeg rødmet og skrudde ned lydboka når jeg satt på toget. 
12. E-bok: Jørn Lier Horst - Badboy: Trond Einar Frednes: Denne var gripende. For en livshistorie! Sterk lesning.
13. Lydbok: Ingrid Bjørnov - Lakseenka: Nødskrik fra en tørrfrue: Fin, liten lydbok om fellene man kan gå i om man deler liv med en laksefisker.
14. Bok: Jørgen Brekke - Paradisplaneten: Spennende, men også litt springende til tider, handling fra mange ulike århundrer!
Mars
15. E-bok: Heidi Linde - Norsk Sokkel:Alle har sitt å stri med er vel konklusjonen her. Fin bok som gir et innblikk i mange menneskers liv.
16. Lydbok: Øystein Wiik - Rekviem: Begynner knallspennende som de andre! Fortsetter i samme driv gjennom hele boken. Bare å vente på fortsettelsen!
17. Bok: Mary Higgins Clark - Melodien lever videre.I ekte Mary Higgins Clark -stil klarer hun å fengsle meg, slik jeg først ble fengslet når jeg leste den første boken hennes for 23-24 år siden. Årlig høydepunkt!
18. Lydbok: Øystein Wiik - Den syvende nøkkelen. Ungdomsbok, men har lyst til å lese den allikevel. Den var grei nok, men faktisk ikke noe jeg tror noen av barna ville hørt ferdig.
19. Lydbok: Vidar Sundstøl - Drømmenes land. Ny forfatter for meg, men likte denne godt. Handler om norsk-amerikanere i Minnesota. Hopper rett på bok 2.
20. Lydbok: Vidar Sundstøl - De døde: Denne gikk litt smått selv om den var kort, og er helt avhengig av at man har lest den første boken først! Må høre bok nr 3 også for å forhåpentligvis få noen flere svar.
21. E-bok: Helene Uri - Godt språk. Fagbok om skriftspråk og grammatikk. Får svar på en del ting jeg har lurt på opp gjennom.
22. Bok: Påskekrim 2016: Noveller, veldig grei tidtrøyte på biltur.
23. E-bok: Heine T. Bakkeid - Jeg skal savne deg i morgen: Dette gikk litt tregt først, men skikkelig spenning etter hvert!
24. Unni Lindell - Jaget:Kort novellesamling som fulgte med Se og hør! Måtte jo lese den da!
April
25. Lydbok: Vidar Sundstøl - Ravnene:Det kom da til en avslutning, men det hadde ikke vært nødvendig å dra ut disse bøkene til en trilogi, kunne fint vært kortet ned til en bok!
26. Bok: Torkil Damhaug - Den femte årstid: Denne er sinnsykt godt skrevet! Spennende, klarer nesten ikke å legge den fra meg! Ferdig nå, og den var virkelig spennende fra begynnelse til slutt!
27. Lydbok: Arnaldur Indridason - Myren:Ikke verst start, selv om navn og geografi er totalt ukjent for meg. Skal nok bli venn med denne forfatteren, har bare noen andre jeg må gjennom først før jeg fortsetter.
28. Bok: Peter Swanson - The girl with a clock for a heart: Mange år siden sist jeg leste en bok på engelsk, det gikk jo helt suverent! Dette var en fantastisk lettlest og spennende bok.
29. Bok: Peter Swanson - De som fortjener det: Utrolig godt skrevet, klarte ikke å legge den fra meg!
30. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Rimelig tvil: Nytt bekjentskap, greit å se ting fra en advokats synspunkt denne gangen.
31. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Fare for gjentagelse:Spennende, liker denne forfatteren.
32. E-bok: Unni Lindell - Min mor har en saks i ryggen: Noveller, mange av dem leste jeg jo nettopp som vedlegg til Se og hør. Men liker noveller!
33. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Skjellig grunn til mistanke: Denne var skikkelig god, selv om jeg hadde mistanke til løsningen tidlig.
34. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Rottejegeren:Spennende denne også gitt! Rett på neste.
35. Bok: Den hemmelige dagboken til Hendrik Groen 83 1/4 år. Foreløpig lovende! Og denne innfridde, føles som et realistisk men morsomt innblikk i hverdagen til de eldre på et eldresenter i Nederland.
Mai
36. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Dødens sirkel:Siste om Mikael Brenne, den innfridde den også.
37. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Av jord er du kommet: Ny hovedperson, Edvard Matre fra KRIPOS. Innslag av Brenne også.
38. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Den blinde guden: Ny innleser, Lasse Lindtner. Ikke bare å venne seg til ny stemme, men det er jo ny dialekt også. Litt forstyrrende å høre den på bergensk plutselig, men etter å ha blitt vant til det så er boken like god som de andre.
39. Lydbok, Storytel: Chris Tvedt - Djevelens barn:Så var jeg ferdig med denne forfatteren så langt. Vemodig når man er blitt "godt kjent".
40. Lydbok, Storytel: Jens Lapidus - Cash:Denne var lang, greit skrevet, men jeg er litt usikker på om jeg går rett på neste bok.
41. Bok: Clare Mackintosh - Jeg lar deg gå:Denne var noe av det beste jeg har lest! Gripende, spennende, en uventet tvist som gjorde at jeg måtte bla tilbake og se hva jeg hadde misset. Denne kommer til å sitte i en stund!
42. Bok: Sylvia Day - I ett med deg: Jaja, så er ringen sluttet. Grei nok, men føler at det var mye repetisjon her.
43. Lydbok, Storytel: Jens Lapidus - Aldri fucke opp: Denne var lang, men bra allikevel. Begynt på siste i Stockholm noir-serien nå.
Juni
44. Bok: Jørn Lier Horst - Ulvehundgåten (ungdomsbok): Liker denne serien godt, også som voksen. Koselig å lese sammen.
45. Bok: Bjørn Sortland - Las Vegas-mysteriet (barnekrim): Godt at denne serien endelig er ferdig. Har vært til tider både spennende og lærerik, men akk så dårlig språk til tider.
46. Bok: Giulia Enders - Sjarmen med tarmen:Endelig så fikk jeg også lest denne som det har vært så mye snakk om. Interessant bok, godt og enkelt skrevet. Og noen morsomme og noen sannsynlige teorier. Blir nok mye spennende forskning på området framover.
47. Lydbok, Storytel: Jens Lapidus - Livet deluxe: Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er som at jeg både liker og misliker denne boka. Men den ga jo noen svar i alle fall.
Juli
48. Bok: Robert Galbraith - Ondskapens kall: Dette var en god bok som følger i samme ånd som de to første.
49. Bok: Lene Lauritsen Kjølner - Dakota Rød: Koselig og lun krim.
50. Lydbok, Storytel: Jens Lapidus - VIP-rommet: Bedre enn forrige, men klarer ikke helt å bli fortrolig med denne forfatteren. Allikevel fenger den nok til at jeg kommer til å lese neste bok også!
August
51. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Gravstille: Denne var spennende! Allerede begynt på neste.
52. Lydbok: Arnaldur Indridason - Røsten: Fort gjort å bli ferdig med denne. Begynt på neste.
53. Bok: Mary Higgins Clark - Askepottmordet: For første gang gjenbruker hun hovedpersonen. Hun samarbeider også med en ny (etablert) forfatter, men det gjør ingenting, hun skriver like bra som hun alltid har gjort.
54. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Vannet: Spennende, rett på neste.
55. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Vinterbyen: Jeg liker denne forfatteren og hans karakterer. Rett på en ny!
September
56. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Fjellet To be continued
57. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Irrganger Blir som å lese en lang sammenhengende bok dette. Uvant med ny hovedperson, selv om det var en kjent sidekarakter.
58. Bok: Karin Brunk Holmqvist - Akuttbjellen: Herlig kosebok.
59. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Anger
60. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Hjemstavn
61. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Tvekampen
62. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Reykjaviknetter Litt "Binge-hearing" fra Arnaldur nå. Liker ham godt, og bøkene er gode som enkeltstående, men ennå bedre ved å høre dem i sammenheng.
63. Lydbok, Storytel: Arnaldur Indridason - Skuggasund: Siste på lydbok, nå er det bare å vente på siste boka.
64. Bok: Linda Olsson - En søster i mitt hus: En god bok, der personlige relasjoner vokser seg fram.
65. Lydbok: Hjorth og Rosenfeldt - Ikke bestått: Virkelig spennende krim i god gammeldags Bergmann-stil!
Oktober
66. Bok: Jojo Moyes - Paris for en: Dette var virkelig en "rip off"! Så kort bok, med stor font, mange blanke sider og tegninger! Dårlig plot og minner ikke om hennes tidligere bøker i det hele tatt. En hel time (!) bortkastet lesning.
67. Lydbok: Hanne Kristin Rohde - Gudmoren: Spennende letthørt krim i samme driv som før.
In progress:
Bok: Jens Lapidus - STHLM Delete
Bok: Live Landmark - Vekk meg når det er over
Bok: Jan-Erik Fjell - Lykkejegeren
Lydbok: Helene Uri - Hålke
Mye gode bøker i arbeid nå, og enda flere på vent utover høsten på biblioteket!