Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-16, 12:59   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi så sure og negative og smålige?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Fordi jeg synes det blir så mye av det at det setter oss alle, som gruppe i et dårlig lys. Det er generelt mye misnøye som kommer fram i media, og da får det "oss" som gruppe til å framstå som kritiske, misfornøyde, negative.

Jeg vet ikke. Jeg synes faktisk at det er et større problem at vi (Nordmenn) lever i en veldig differensialisert virkelighet.

Ta feks instagram. Guava hadde en tråd her på FP om at hun fikk opp så mange som viste seg frem i treningstøy. Jeg gjetter på at dette skyldes de hun følger på instagram. De man får opp er de som har samme "tagger" som de man allerede følger + de som du følger, følger.

Vi får en veldig forskjellig virkelighetsoppfatning når det blir så oppstykket og differensiet. Jeg leser overhode ikke (og da mener jeg aldri) kommentarfeltene, og har absolutt ikke noen forståelse for at folk er for kritiske, misfornøyde og negative. Jeg er mest på FB og Instagram og ville heller ha sagt at problemet er: fasadebygging, at man er mer fokusert på å vise seg frem enn å være der man er og at man i hovedsak forenkler ting ved å bare vise frem det positive.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat