Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-16, 12:27   #44
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.582
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal hunden hete?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hun følger i det minste ikke etter meg inn på do. Og jeg kan leve med en hund som ligger ved fotenden min i sofaen og sover mens jeg ser på TV.

Du har gode poenger, Floksa. Det ser ut til nå som om overgangen har gått forbausende bra, hun var litt urolig og utforskende første dagen, men har allerede knyttet seg veldig til både mannen og meg og er veldig tillitsfull og med en gang vi roer oss ned i stua så legger hun seg flatt ned midt mellom oss og snorksover (og så er hun superhappy og vimsete og utrolig skjønn) og på natten ligger hun rett utenfor soveromsdøren vår. Heldigvis har vi timet dette godt med ferien, så hun har folk hjemme med seg hele tiden, og har til nå ikke vært alene hjemme et eneste sekund. Vi er også ganske restriktive med hvor mange som får være på besøk på en gang, jeg merket i går at hun ble ganske gira så snart vi fikk en unge ekstra i hus (en veldig energisk unge, skal det sies). Hun er vant til små barn og babyer, en tiåring og en trettenåring er liksom ikke helt det samme.

Et moment som kan tale for navneskifte er at hun overhodet ikke ser ut til å reagere på navnet sitt. Hun kan nei, kom og sitt (det siste lærte hun på søndag) og ser ut til å respektere spesielt det første, det andre er litt mer varierende.

Men vi skal bruke ferieukene godt for å bli kjent med hverandre, få etablert litt rutiner og ikke minst lære oss hva hun prøver å si til oss. Finner vi ut at vi vil at hun heter noe annet så tar vi det da. Enn så lenge så er det ikke så lett å vite hva hun vil, i går trodde jeg hun ville ut og tisse (så vi gikk ut og hun snuste på alle blomstene i nabolaget) og så viste det seg at hun var tørst. Så ikke heeeelt i mål der enda.


Det du beskriver er en hund som prøver å bli trygg på sin nye plass. Ikke noe galt med det altså, hun skal akklimatisere seg og finne sin plass. Og det høres jo ut til at hun har kommet til en super familie. Gratulerer med hund! Det er kjempe stas!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat