Sv: Kjøring på smale vestlandsveier
Skjønner ikke helt scenariogreiene, men:
- om jeg ligger bak noen som ikke klarer å holde fartsgrensen, så kjører jeg forbi så lenge det er forsvarlig
- jeg forventer at oppegående sjåfører evner å slippe forbi trafikk for å unngå farlige situasjoner dersom de selv ikke klarer/ønsker å holde fartsgrensen
- dersom jeg kjører forbi, på en forsvarlig måte, og bilen foran trekker inn mot midten, hadde jeg uten problemer brukt bilhornet for å indikere at jeg befant meg på siden (litt avhengig av hvor langt frem jeg er og om det er mulig å legge seg inn igjen). Blindsonen kan være vanskelig, selv om jeg også forventer av oppegående sjåfører at de har kontroll i den grad det er mulig både på denne og på om det er biler bak som vil forbi.
- til sist: Jeg lar meg sjelden irritere av andre i trafikken, men sjåfører som kjører alt for sakte, åpenbart kjører sightseeing (veiver med armer, bremser og kikker mot sidene, virrer mot midten av veien etc) og likevel ikke evner å kjøre til siden/slippe forbi ved anledning blir jeg relativt sur over. Og så er det noe med at det av og til virker som om enkelte burde hatt ett kurs i å kjøre større biler, evt øvd noe mer på plassering i veibanen samt hvordan man parkerer hensynsfullt!