Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-16, 10:23   #12
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Skjønner ikke helt scenariogreiene, men:

- om jeg ligger bak noen som ikke klarer å holde fartsgrensen, så kjører jeg forbi så lenge det er forsvarlig

- jeg forventer at oppegående sjåfører evner å slippe forbi trafikk for å unngå farlige situasjoner dersom de selv ikke klarer/ønsker å holde fartsgrensen

- dersom jeg kjører forbi, på en forsvarlig måte, og bilen foran trekker inn mot midten, hadde jeg uten problemer brukt bilhornet for å indikere at jeg befant meg på siden (litt avhengig av hvor langt frem jeg er og om det er mulig å legge seg inn igjen). Blindsonen kan være vanskelig, selv om jeg også forventer av oppegående sjåfører at de har kontroll i den grad det er mulig både på denne og på om det er biler bak som vil forbi.

- til sist: Jeg lar meg sjelden irritere av andre i trafikken, men sjåfører som kjører alt for sakte, åpenbart kjører sightseeing (veiver med armer, bremser og kikker mot sidene, virrer mot midten av veien etc) og likevel ikke evner å kjøre til siden/slippe forbi ved anledning blir jeg relativt sur over. Og så er det noe med at det av og til virker som om enkelte burde hatt ett kurs i å kjøre større biler, evt øvd noe mer på plassering i veibanen samt hvordan man parkerer hensynsfullt!

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat