Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-16, 11:32   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på sommeraktivitet/-leir

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ellers det er veldig trist at dette ser ut til å være enda et område der barn av ikke-velstående foreldre faller utenfor. Ikke bare gjelder det ferieturer, men også hva de driver med hjemme i ferien, liksom. Nok en grunn til å elske Sommerskolen i Oslo - det er ingen som regner dette som et "lavstatustilbud for fattige", såvidt jeg kan se, tvert imot er det noe "alle" går på.

Nå baserer jeg meg utelukkende på det jeg har sett i de to klassene til ungene mine, så datagrunnlaget er ekstremt tynt. Men jeg ser at de barna som i aller størst grad burde søkt seg til sommerskolen for å ha et fritidsstilbud ikke gjør det. Jeg forsøker å forstå hvorfor. Særlig nå som ungene mine har blitt store nok til å komme seg til skoler i nærheten på egenhånd (lokalskolen vår har ikke kurs, men flere i gangavstand har det).