Sv: Kjerringsko - hva er det?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Nei, det er jo greit. Men du vil jo ha hvite sko, så da syns jeg du skal kjøpe det. Det er masse damer på din alderpå løkka med sånne.
Nei, Birckenstock Gizeh er vel den ultimate tyske hipiesandalen. Den er til og med oppkalt etter nordafrika. For ordens skyld, jeg har både den klassiske sandalen og gizeh med feste mellom tåa. I tillegg til Nike airmax /(dog ikke hvite), converse og vans. Hilsen kvinne (snart 42).
Jeg blir nesten litt rørt når jeg leser dette Tallulah. 
Det var dette med stil og personlighet igjen, fremfor alder. Du er jo perfekt eksempel på person med plenty av begge deler, - du trenger definitivt ikke ta samme hensyn som meg ved valg av fottøy (mener jeg!). Ikke nå, og ikke når du blir 52, 62 eller enda eldre heller tror jeg. 
Jeg synes det er litt rart og merkelig å si at selvfølgelig kan man bare gå med hva man vil, uansett alder eller hva det måtte være. Gjelder det bare joggesko eller alt av annet tøy også?
Jeg er en person som overhode ikke har noen problemer med å innrømme at jeg er ganske "traust" i stilen. Jeg går også stort sett i svarte klær med noen innslag av grått og brunt. Hvis jeg virkelig utfordrer meg selv og vil sjokkere folk har jeg på meg grønn cardigan ca en gang i mnd. Jeg har også veldig "modne damer" vesker og som tråden viser, jeg går i kjerringsko. Og det er i denne konteksten jeg mener at hvite joggesko til meg ville vært heller "kleint". Det handler rett og slett om stilen og helheten, ikke nødvendigvis hva jeg har lyst på.
Så når folk sier de har hvite joggesko og de er over 45 så er det selvfølgelig helt topp og ikke noe jeg mener er upassende på andre. Bare så det er sagt. Og hvis noen føler jeg snakker meg selv ned så gjør jeg overhode ikke det - klær, mote og stil er ikke noe jeg egentlig er så veldig opptatt av. Derfor bryr jeg meg heller ikke og lever veldig godt med den stilen jeg har, helt uavhengig av hva folk måtte mene. Men noen "regler" eller føringer legge jeg da altså for meg selv, basert på den stilen og personligheten jeg faktisk har og er. Det lever jeg veldig godt med. :-)
Sist redigert av Lisa : 23-04-16 kl 09:39.
|