Kanin
Jeg har lenge ønsket meg kanin og har nå også kommet så langt at jeg har fortalt ungene vi kanskje kan skaffe oss kanin innen ett år eller to. Har selvsagt sagt ettertrykkelig med forbehold om at vi alle fire tåler kanin først; Vi/jeg er allergisk for diverse men aner ikke om kanin, skal teste ut ved at vi skal besøke noen vi kjenner med kanin, spørre om å få det med på neste prikktest vi uansett tar osv.
Såh, jeg har ingen erfaring med kanin men har lest alt på kanin.org utenom selve forumet pluss, pluss. Skal helt klart sette meg skikkelig inn i dette på forhånd med andre ord. Det jeg lurer på, er det noen fordeler/bakdeler med kaninunge i forhold til å overta ett større dyr? Har tenkt at fordelen med ungt er at en får "forme" det selv og vet hva det har opplevd, hvordan det har det osv men fordelen igjen med å overta eldre dyr er gjerne at de er ferdig sterilisert/kastrert og dotrent. Skal ha innekanin, være en del av familien, satser på at den skal få gå en del fritt osv. Og så har jeg fått for meg at en litt større kanin kanskje er bedre enn de minste rasene med tanke på håndtering osv sånn siden vi har barn. Er det noe i det eller er det bare noe jeg har fått for meg? Skal jeg gå etter utseende synes jeg de store med hengeører er aldeles nydelige. Men er det generelt forskjeller på rasene som f.eks på hunder at den og den rasen har rykte på seg for å være mer slik eller slik?