Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-16, 22:29   #56
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må vi forsøke å forstå alt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men Milfrid, hvordan får du ikke det til å bli litt samme tankegang? For det er jo helt feil og noe vi må jobbe imot og på ingen måte skal godta i vårt land. Spørsmålet er hvordan man best kan komme nærmere dette målet. Det er ikke mindre feil i en annen kultur, men for å kunne kommunisere og skape endring må man forstå hvordan de menneskene man har med å gjøre virker. Og da trenger man å skjønne kultur. Hvis behovet er mer å tilfredsstille vårt eget behov for å fordømme enn å faktisk skape endring blir jo dette annerledes.

Jeg skrev jo at jeg ser parallellene. Og mitt mål er jo ikke å fordømme. Men jeg ser helt klart seksuelle overgrep som mer alvorlig enn det å utsette barn for barnearbeid. Det går vel mer på at jeg tenker at det ikke er skadelig for barn å jobbe I utgangspunktet. Det er forholdene de jobber under som er skadelige. Selv om det selvfølgelig er ideelt at barn får gå på skole og lære ting så er det ikke skadelig å jobbe om man tar hensyn til at det er barn (og forutsatt at det ikke er farlig eller skadelig arbeid.

Men et seksuelt forhold mellom et barn og en voksen kan aldri, uansett tilpassing, bli riktig.

Barnearbeid er galt fordi vi har definert at barn ikke skal arbeide men gå på skole. Ikke fordi det er skadelig med arbeid i seg selv. Seksuelt samvær med barn er skadelig i seg selv og har ingenting med våre definisjoner å gjøre.

Derfor blir det vanskelig med samme tilnærming. Det finnes liksom lite man kan gjøre for å gjøre ekteskap med barn til noe ok.

Men jeg ser som sagt paralleller og må tenke litt mer på hvorfor jeg tenker så ulikt på de to tingene.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat