Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-15, 16:03   #11
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden

1) Ikke pakkekalender, men aktivitetskalender med virkelig lavterskelaktiviteter (typ klippe snøkrystaller, se julefilm på dvd, spise middag under bordet) + den bakinga jeg syns bør være med for ungenes skyld (pepperkaker, kolakjeks, pepperkakehus).
2) Ellers baker jeg det jeg har lyst til når/hvis jeg har lyst.
3) Det meste av julegaver handles på nett.
4) Jeg pynter ikke huset før bitte eller lillejulaften. Ingen trendpynting - altså ikke noe matchestress. Bytter gardiner kun i kjøkkenvinduet.
5) Minimalt med juletreff og julevin og åååh, vi må bare treffes før jul.
6) Middager ligger på et minimumsnivå i adventstida.
7) Detaljert julehandleliste lagret på pc fra i fjor og årene før der. Trenger bare en liten justering, så er julemathandelen i boks på en times tid på Rema.
8) Ta med kake på juleavslutning betyr i høyden Toro-langpanne, og aller helst hvetestang fra bakeriet.
9) Ingen rundvask til jul. En litt grundig helgevask holder lenge (helgevask er i grunnen ekstremt overfladisk hos oss normalt sett ...). I år tar mannen med seg to unger på tur til svigersfamilien i morgen, mens jeg og eldste vrenger opp stereoen og rydder, tørker støv der det vises og vasker litt. Ferdig på et par timer.
10) Julekort kun de årene jeg plutselig får lyst. I år blir det ikke.

Ellers prioriterer jeg gløgg og pepperkakekos til barne-tv høyt. Og drar bare på de juleavslutningene ungene syns er viktige.