Sv: Juletråden 2015
Opprinnelig lagt inn av Acino, her.
Lille My høres ut til å ha ting på stell og du Nenne er jo også igang. Det blir jul uansett er jeg over på i år. 
My har absolutt ikke ting på stell, kun gaver som skal overrekkes i helga. Har ikke bakt en eneste ting (men har faktisk blandet en pepperkakedeig som står i kjøleskapet), har ikke vasket en eneste krok av huset, eller handlet inn så mye som en eneste julepølse ... Men skal nok komme i mål i år også, jeg gjør som regel det.
Femteklassingens KRLE-lekse i går var "hjelp til med julefeorberedelser hjemme - skriv i boka hva du har gjort". Vel.. i går var det ingen som bedrev juleforberedelser i hjemmet vårt, verken barn eller voksne. Jeg har ikke noe ønske om at tiåringen skal sette i gang juleforberedelser på egenhånd, som jeg selv ikke har tid til å følge opp før om en ukes tid, og jeg starter ikke med juleforberedelser på en bestemt dag fordi ungene har det i lekse. Hun skal nok pent få hjelpe til, som resten av familien, men når det skal skje vil jeg helst bestemme selv. Så jeg sa hun fikk skrive det i boka si.
Fryktelig kjedelig med sykdom rett oppi jula. Og ekstra ille for de som går glipp av noe de har øvd på og gledet seg til lenge. Krysser fingrene for at alle er friske til jul!