Sv: Juletråden 2015
Opprinnelig lagt inn av Acino, her.
Ungene har øvd og øvd og øvd, de gleder seg noe veldig til juleavslutning for barnehagen ikveld. I år er de de eldste i barnehagen, altså sammen med de andre 5åringene, og har ekstra mange oppgaver de gleder seg til å vise; Julespill hvor Snuppa har rolle som Maria, sanger, danser og det hele.....Og hva skjer? Snuppa har spydd i hele natt!?! Jeg er sååå lei meg på hennes vegne, og egentlig på egne også siden jeg hadde gledet meg så til at vi alle fire kunne gå å kose oss ekstra sammen. Det er stor greie dette med leid lokale, "ekte" scene, felles kakebord etterpå, søsken, foreldre og besteforeldre er velkomne og i det hele tatt. Og ikke ble det søvn på meg heller så når jeg er så trøtt får jeg liksom iallfall ikke gjort noe av juleforberedelser jeg hadde tenkt - ja, for til alt hell er dette eneste fridagen denne uka, har jobbehelg i sikte. Egentlig ganske tragikomisk dette.
Har lagd meg liste over alt jeg mener bør fikses før jul slik at jeg ikke skal stresse med å huske alt i det minste. Blir ikke noe vasking inni skap her iallfall!
Høres litt ut som hos oss..
Minsten kastet opp hele natt til søndag, fullt skift av gutt og seng 3-4 ganger, med tilhørende klorvask, overraskende bra igjen allerede på søndag på dagen. På mandag tok jeg en sykt barn dag for å være hjemme med minstemann, som egentlig har vært i slaget siden han sluttet å spy tidlig søndag morgen. En time etter at størstemann (av de små) kom hjem fra barnehagen på mandag, så spøy han utover stuebord og gulvteppe + hele veien til toalettet... Heldigvis "bommet" han på sofa'n!
Mandag kveld startet også sambo, han holdt på hele natta. 4-åringen var oppe på do noen ganger i løpet av natta, men tirsdag morgen hadde det også roet seg hos han, han var i fin form og spiste som normalt igjen. Når jeg sto opp med guttene på tirsdag (sambo var omtrent i koma etter å ha spydd seg gjennom natta), så var det min tur.
Da var det bare å vekke sambo, så han fikk tatt seg av ungene, han klarte heldigvis å få minstemann (som da var ferdig med sine 48 timer) til barnehagen, og var mest bare trøtt etter nattens strabaser.
Jeg var sengeliggende/dosittende hele dagen, mens gutta stadig ble i bedre form. I går var vi hjemme alle sammen, for å bli skikkelig i form igjen, 4-åringen måtte i tillegg ha sine 48 timer hjemme.
I dag skulle vi da etter planen igang med normalt liv igjen, med barn i barnehagen, jeg på jobb, sambo med sitt opplegg osv. Da starter selvfølgelig diare hos 4-åringen igjen og han må bli hjemme i dag også og for å overholde 48-timers regelen, blir det også hjemmedag i morgen.
Det som da er mest trist, er at han i morgen fyller 5 år, skulle feires i barnehagen, gå lucia for alle avdelingene (det er bare "førskoleavdelingen" som går lucia i barnehagen hans) -og være Nissefar i underholdningsnummeret for oss foreldre på foreldrekaffen på ettermiddagen.
Er det mulig å ha så mye uflaks sier jeg bare, stakkars gutt...
Før omgangssyken hadde han dessuten bare hatt ett par dager i barnehagen, etter en uke hjemme med forkjølelse/falsk krupp, så det har ikke blitt mye juleforberedelser i barenhagen for han i år!
-Og dette er gutten som nesten ALDRI er syk ellers, så det er jo typisk...
Jeg er på jobb igjen i dag, minsten i barnehagen, mens sambo og 4-åring er hjemme. Sambo hjelper i tillegg til med oppussing av sin mors leilighet (de har holdt på i månedsvis, siden kroppen hans ikke fungerer helt 100), så disse dagene hjemme, betyr at han nå må reise dit og jobbe flere kvelder framover for å bli ferdig, noe som igjen betyr at det blir ett he... stress for meg å bli ferdig med alt hjemme til jul i tilllegg til at jeg ikke får kommet meg ut og handlet det som mangler av julegaver...
Ja, ja, fikk ihvertfall bestilt julekort og kalendere i går da, så da er det i boks! 
Også krysser jeg virkelig alt jeg har for at det er over nå!!!