Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-15, 12:20   #25
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?

Jeg har spist lav FODMAP siden august og begynner å bli litt lei ja.
Men samtidig er jeg redd for å prøve ut og gjeninnføre ting. Fordi magen nå oppfører seg eksemplarisk. Og det har den ikke gjort på mange år.

Det går mye i hjemmelaget tomatsuppe, pasta med tomatsaus, kyllinglår naturell med salat og ris, laks med salat og ris, og diverse kjøtt, farseprodukter med brun saus, potet og grønnsaker.

Jeg lager noen veldig gode rundstykker basert på cottage cheese, egg, havregryn, havremel og litt solsikkefrø. De er veldig gode, forholdsvis luftige og smaker godt. Men jeg må kjøre cottage cheesen og egg til en smørje før jeg har i resten. Jeg fikser ikke konsistensen på cottage cheese. Ikke i det hele tatt. :kvalm:

Begynner å bli ganske matlei, og synes det er vanskelig å forholde seg til på farten. Det ender helst med at jeg bare tar en banan. Jeg har gått ned 7 kg etter jeg begynte på dietten. Sikkert fordi jeg spiser litt lite. Men jeg føler meg ikke tom for energi heller.

Jeg tåler forresten sukkerfri tyggis og sånn. Tror det er løk, hvitløk og belgrukter som er det værste for min mage. Og blomkål! Men det har jeg ikke spist på flere år. Det er lenge siden jeg fant ut at jeg reagerte veldig på akkurat det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat