Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-15, 18:43   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.214
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager jeg av beter?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg liker godt å bruke beter til en slags ovnsbakt salat. Baker beter i biter, rødløk i båter og hele hvitløksfedd med olje, salt, pepper og litt balsamicoeddik ved 190 grader i 20-25 minutter. Del daggammel loff (uten skorpe) i terninger og legg på toppen av grønnsakene. Ringle over litt olivenolje og stek videre 15 minutter til (da blir brødterningene sprø og gode). Smuldre over fetaost og server med ruccola, aïoli og stekt kylling.

Dette var helt nydelig, takk for oppskriften! Jeg lagde dette (minus aiolien) i dag, brukte en ferdigpakket kurv fra Rema1000 med en rødbete, en gul bete, en polastripete og en lys en, noen persillerøtter og en halv sellerirot. Brukte også littegrann honning i tillegg til balsamico og olje. Det var så godt med de krutongene og fetaen til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat