Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-15, 11:23   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felling av andres trær

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den beste fremgangsmåten er nesten alltid å spørre, og tilby seg å ta kostnadene ved fellingen (og evt. at grunneier også får veden, i den grad den er interessant).

Ja, jeg har tenkt til det altså. Jeg bare lurte på om jeg kunne si noe hvis de sier nei.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er ikke et krav, hvis grunneier har "tungveiende grunner" til å beholde det som det er. Hvis dette er skog som skal brukes til hogst, tror jeg ikke man har mange argumenter.

Det kan også fort bli veldig høyt hvis det bare kommer 4-5 m fra tomtegrensen. Det kan være 3 m for hver m til din hage, så ved 5 m avstand kan det være 15 m høyt.

Skogen har ikke blitt brukt til noe de siste 30 årene hvertfall, den bare er der. Tror treet står 2-3 m fra tomtegrensen, men jeg er ikke helt sikker på hvor grensen går.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat