Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-15, 01:09   #233
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2015

1. Bok: Eirik Wekre - Operasjon Snehvit: Litt intrikat i forhold til økonomi og utenriksforhold, men ikke verre enn at jeg tok den greit og jeg likte skrivestilen og karakterene godt.
2. Bok: Eirik Wekre - Operasjon Isbjørn: Spennende oppfølger. Ukjent forfatter for meg dette, men gleder meg til fortsettelsen, han har skrevet tre bøker til om samme hovedperson, så bare mannen min blir ferdig så jeg kan overta neste bok så blir det bra!
3. Bok: Mary Higgins Clark - Hevnens farge er blå: Tradisjonen tro så leser jeg hennes siste bok i januar hvert år når den kommer fra bokklubben. Har alltid likt henne og denne var faktisk enda bedre enn flere av de siste!Fort unnagjort!
4. Bok: Eirik Wekre - Operasjon høye nord: Spennende fortsettelse. Kaster meg over den neste med en gang!
5. Bok: Eirik Wekre - Trollmannens Læregutt: Fortsetter i høyt tempo, begynner rett på siste bok!
6. Bok: Eirik Wekre - Fuglefangeren: Ferdig med hele serien...og nå føles det som et vakuum!

Februar

7. Lydbok: Jørgen Brekke - Nådens omkrets: God krim, selv om jeg ikke har vært så glad i flere historier i en. Denne passet fint da!
8. E-bok: Jørgen Brekke - Drømmeløs: Spennende fortsettelse. Gleder meg til å lese de siste.
9. Bok: Hanne Kristin Rohde - Bare et barn: Viktig tematikk, men egentlig altfor mye snusk om interne intriger dessverre.
10. Lydbok: Jørgen Brekke - Menneskets natur: Utrolig bra skrevet, på en spesiell måte hopper den fram og tilbake i tid noen uker rundt "da det skjedde".

Mars

11. Lydbok: Jørgen Brekke - Doktor Frederikis kabinett: Hadde ikke lest om boka på forhånd og antok at det var en fortsettelse om Odd Singsaker, men da ble jeg skuffet. Det var en historisk krim, basert på karakterer fra tidligere bok. Etter at skuffelsen avtok så tok interessen over, han skriver godt og fengende.
12. Bok: Sylvia Day - Grepet av deg: Ingen stor litterær opplevelse, men grei nok tidtrøyte.
13. Lydbok: Michael Hjorth og Hans Rosenfeldt - Mannen som ikke var morder: Denne var spennende og godt skrevet. Starter rett på oppfølgeren!
14. Bok: Fredrik Backmann - Britt-Marie var her: Imponert over skrivestilen som denne mannen oppviser. Veldig muntlig form, og han evner å få meg til å like de tilsynelatende aller mest usympatiske karakterene som finnes. Samme stil som En mann ved navn Ove, og en slags oppfølger av Mormor hilser og sier unnskyld. Oppfølger i den forstand at en av bikarakterene nå er blitt hovedperson.

April

15. Bok: Linda Ohlsson - I skumringen synger svarttrosten: Spesiell, men fin bok, akkurat som forventet av denne forfatteren.
16. Bok: Karen Brunk Holmquist - Steinhimmelen: Koselig bok, med en alvorlig undertone, men som allikevel er feelgood!
17. Bok: Jørn Lier Horst - Operasjon Bronseplass: Barnebok, men allikevel tar jeg den med fordi jeg liker forfatteren så godt! Barna liker denne også!
18. Bok: Jørn Lier Horst - Rivertongåten: Ungdomsserien som både jeg og trettenåringen sluker.
19. Lydbok: Michael Hjorth og Hans Rosenfeldt - Dødens disippel: Spennende fra start til slutt, klar for oppfølgeren!
20. Bok: Påskekrim 2015: Novellesamling, noen bra, noen mindre bra.
21. Lydbok: Michael Hjorth og Hans Rosenfeldt - Fjellgraven: Spennende fortsettelse, er allerede i gang med den siste boka nå!
22. Lydbok: Michael Hjorth og Hans Rosenfeldt - Den stumme jenta: Sånn, da var denne serien over...savner karakterene allerede!
23. Lydbok: Jo Nesbø - Blod på snø: Denne var veldig kort, og jeg vil vel mest karakterisere den som en lang novelle, pga måten den er skrevet på. Har lest mye som er bedre enn denne.
24. Lydbok: Camilla Läckberg - Løvetemmeren: Spennende bok, men litt brå slutt.

Mai

25. Lydbok: Robert Galbraith - Silkeormen: Er ikke så veldig glad i engelsk krim, og syntes for så vidt ikke denne er så spennende, men leste den nå ferdig allikevel.
25. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Den grenseløse: God krim, er så glad i denne forfatteren!
26. Lydbok: Kaaberbøl & Friis - Gutten i kofferten: Spennende nytt bekjentskap, klar for neste!
27: Bok: Per Anders Nordengen - Men vanskeligst av alt er kjærligheten : om etterelskelse og hverdagskjærlighet : En enkel og lettlest bok, skrevet av en utrolig foredragsholder.
28. Bok: Per Anders Nordengen - Alt har sin tid : om sorg og krise, håp og muligheter : En viktig bok om sorgreaksjoner.

Juni
28. Bok: Per Anders Nordengen - Livsglede i livsalvoret : smakebiter på begeistring og tro på at det nytter: Lettlest og god.
29. Bok: Per Anders Nordengen - Når forandring ikke fryder- : om å bevare livsgleden i endring og livskrise: Lettlest og godt skrevet.
30. Lydbok: Kaaberbøl og Friis - Et stille, umerkelig drap: Like spennende som første bok.
31. Bok: Catharina Ingelman-Sunde - Ran og rullator: Ikke så morsom som den første, men allikevel fornøyelig.
32. Lydbok: Kaaberbøl og Friis - Nattergalens død: Siste så langt var også bra. Så blir det å vente og se om det kommer mer...
33. Bok: Siri Østli - Stikkelsbærsøstre: Skikkelig lettlest feelgood-roman. Liker hennes måte å skrive på.
34. Lydbok: Hans Olav Lahlum - Menneskefluene: In progress...Spent på om jeg kom til å like denne serien, for jeg er ikke så fan av forfatteren, men det lover bra!
35. Lydbok: Hans Olav Lahlum - Satelittmenneskene: Likte den første, likte den andre også, og er nå i gang med den tredje!
36. Bok: Ingar Johnsrud - Wienerbrorskapet: Helt ny forfatter for meg, men meget lovende, og jeg antar at det kommer en oppfølger eller flere også. Spennende bok!
37. Bok: Jørn Lier Horst - Blindgang: Dette var en spennende bok, jeg elsker denne forfatteren som skriver alt så kronologisk og drivende.
38. Bok: Eystein Hanssen - De som ingen savner: Spennende bok fra en forfatter som er helt ny for meg.
39. Lydbok: Hans Olav Lahlum - Katalysatormordet: Går litt i samme som de andre, men liker sjangeren.

Juli
Ferie uten tid til å lese!!!

August
40. Bok: Lene Lauritsen Kjølner - Høyt henger de: Ny forfatter dette også, skriver krim på en koselig måte.
41. Bok: Eystein Hanssen - Giftstrøm: Var litt vanskelig å komme inn i pga litt ukjent geografi for meg, men spennende bok!
42. Bok: Jo Nesbø - Mere blod: Lettlest og spennende.
43. Lydbok: Hans Olav Lahlum - De fem fyrstikkene: Flere korte noveller, men med samme hovedperson.
44. Lydbok: Hans Olav Lahlum - Kameleonmenneskene: Spennende fortsettelse.

September
45. Lydbok: Hans Olav Lahlum - Maurtuemordene: Denne var litt lengre og mer intrikat enn tidligere bøker. Klar for siste bok som kommer nå i høst.
46. Bok: Jo Nesbø - Mere blod: Heldigvis mye bedre enn den forrige. Denne humret jeg meg raskt igjennom.
47. Lydbok: Helene Uri - Honningtunger: Likte denne.
48. Lydbok: Helene Uri - De beste blant oss: Litt sær, men ok.
49. Bok: Eystein Hanssen - Triangel: Skikkelig bra bok, gleder meg til min mann blir ferdig med nr 4.
50. Lydbok: Renee Knight - Avslørt: Litt spennende "twist", og fengende nok, men allikevel ikke revolusjonerende.

Oktober
51. Bok: Anne Holt - Offline: Endelig en oppfølger. Og det kan nok se ut til at det blir flere bøker etter hvert også!
In progress, må holde tunga litt rett i munnen nå:
52. Bok: Karin Brunk Holmqvist - Kranvriderne
53. Lydbok: Johan Theorin - Skumringstimen
54. Bok: E.L. James - Grey
55. Bok: Jojo Moyes - Etter deg

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat