Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-15, 17:32   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.990
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hel kylling i ovn, tid og temperatur

Jeg blir aldri venner med steketermometeret. Gang på gang viser det høy temperatur, mens kjøttet er rått. Jeg er nøye med å treffe midten i den grad jeg klarer det, og unngår bein. Og jeg har prøvd tre ulike termometre, etter å ha trodd det var noe feil med dem.

Nå har jeg en kylling på 1,6 kg i ovnen. Den står på 200 grader, hvilket nok er hakket for varmt, men vi er så sabla sultne. Senket den akkurat nå til 180... Termometeret står i låret. Pleier alltid å ha det i brystet, men leste at man burde ha det i låret, og at det skulle være 72 grader i låret.

Vel. Kyllingen har stått et kvarter og låret er allerde langt over 60 grader. Dette skjer alltid med meg, det at termometeret spretter i været med en gang og deretter bare går oppover til det når syke høyder, mens kjøttet naturlig nok ikke er ferdig på så kort tid. Det var sikkert idiotisk av meg å stikke i låret, men dette skjer uansett alltid.

Hvor lenge tror du kyllingen min må stå i ovnen? Den kjøttsafttesten ved å stikke i låret og sjekke saften er heller ikke helt til å stole på, er min erfaring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat