Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-15, 20:17   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, dette handler helt klart om at jeg er sur for at jeg ikke har råd til å gi 10.000 kr til konfirmanten min, og så bruker jeg konfirmasjonspengepress (som er en problemstilling jeg selvsagt har tatt rett ut av løse luften ) som unnskyldning.
Snakk om å være usaklig. Det handler ikke om at jeg er sur eller gjemmer meg bak noe som helst. Det handler om at du nekter å ta innover deg at det du velger å gjøre (og selvsagt har lov til å gjøre, vi bor i et fritt land) slett ikke er uproblematisk sett i den store sammenhengen. Jeg vil heller påstå at det er du som gjemmer deg bak utsagn du neppe tror helt på selv som: "her hos oss er vi mer opptatt av reiser, blomsterenger og hester og sånn, og ingen snakker om penger". Makan til sprøyt.

Ingenting av det vi gjør er uproblematisk, uansett om det gjelder iphone til bursdagen, PS4 til jul, K2-ski til skidagen eller penger til konfirmasjonen. Uten at jeg lar alle disse tingene legge føringer for eget forbruk.

At pengebeløp knapt ble nevnt er ikke det samme som at ingen snakket om det. Og selv om enkelte miljøer har veldig fokus på pengegaver (du hadde vel selv konfirmant i vår?), så er det ikke slik at det samme gjelder for alle.

Spar barnetrygden ett åt, så har du 10 000,- til konfirmasjonsgave.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat