Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-15, 12:11   #140
ZaloMon
<This space for rent>

ZaloMon sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det der er skikkelig GRUSOMT! Jeg har måttet gi fra meg min elskede Leaf som akselererer som en rakett og sitter igjen med et dieselvrak som nærmest kan klassifiseres som traktor, og det er skikkelig, skikkelig skummelt i slike situasjoner som du beskriver. Det går så trægt!

Jeg ser for meg at det der er en ugrei overgang ja. Det at dreimomentet er tilstede umiddelbart gjør elbilen til en tryggere bil.

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Nei, vi har ikke transformator, for vi har ikke behov for det.

Vi har 11 kw lader hjemme, så det tar under tre timer(ca) å lade den fra nesten tom til full. Vi fikk ladeboksen med i prisen da vi kjøpte.

Skulle ønske jeg hadde litt mer fres i laderen hjemme, men man kan bli vant til det meste hvis man vil. Det er vel også økende antall 22 og 43kW AC ladepunkter tilgjengelig - og da er trafoen unødvendig uansett?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Femtusen km siden Juli?. . Det er årsforbruket vårt.
Vi har ikke kjøpt fordi vi fikk arve svigermors Fiat, og regner med å beholde den til årsavgiften skal betales.

He-he . Jeg har 2000km/mnd i jobbkjøring - og så må jeg vel innrømme at jeg har kjørt en ekstra tur eller ti fordi jeg liker så godt å kjøre Golfen .

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Og til den tid har jeg til å betale for eGolf, eller bruke gamle Fiaten i innbytte for Zoe. Skulle gjerne prøvd Zoe igjen, mulig vi overså den lille volumknappen på rattet. Og jeg har tenkt på det med laderen, vi har tid til å lade hjemme på 3,6kW, og kan bruke hurtigladere på veien, men uaktuelt å betale 15.000,- pluss moms for hurtiglader hjemme.

Jeg kjøpte 16A lader med teknisk stikk (de runde blå kontaktene) fra EV Institute til 3800kr inkl mva. Dette holder til 95% av mitt ladebehov.

Sist redigert av ZaloMon : 31-08-15 kl 12:21.
ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat