Sv: Jobbklær - problem
Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.
Er du sikker på at du ikke får gå med jeans? Jeg er tantete der altså og kunne aldri funnet på å kjøpe hullete/slitte/frynsete jeans. Men så liker jeg ikke jeans med glitter/nagler heller.
Hele mørkeblå jeans uten frynser og slitte partier går vel?
Tskjorter som gutta mine går med bruker jeg kun til maling. Tror det jeg går med heller kalles topper? Litt innsvingt og annerledes hals enn sånn rund tskjortehals med ribbekant?
Jeg sendte mail om hva man bør ha på seg på jobb (så jeg hadde jo en slags ubevisst forståelse av at dette nok ble litt annerledes enn det jeg er vant til), og svaret var da "Vi har en policy i ... at vi ikke går i jeans og t-skjorte på jobb".
Jeg har også en mistanke om at noe av det jeg definerer som t-skjorte, ikke nødvendigvis går under den tradisjonelle definisjonen av t-skjorte og kanskje vil godkjennes likevel. Jeg har en god del topper som er mer figurformede og kvinnelige (om man kan si det sånn), og som jeg absolutt tenker at også passer til bruk under en dressjakke/blazer uten at jeg skjemmer meg ut. Topper med pen kledelig utringning og snitt over brystet og slikt.
Jeg bruker også stort sett mørke, klassiske jeans, og skjønner jo at jeans med masse lommer, nagler og stasj er utenfor.
Skal definitivt forske litt mer på hva de konkret mener er ok og ikke, og har ikke tenkt å ta helt av med shoppingen før jeg har gjort dette. Ville bare være litt "føre var" og sjekke ut hva dere flinke folka her inne har av tips til butikker og slikt. Jeg har hatt stor suksess med det før. Selvsagt.