Sv: Pasientreiser og overnatting
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Det er mulig jeg leser deg med veldige vrangbriller på her, men tenker du virkelig at våre penger skal gå til å dekke et shopping,-og restaurantnært hotell som du kjenner når du er på en reise for undersøkelse eller behandling på sykehus?
Det er absolutt ikke det jeg mener nei. Men når jeg sjekker finner jeg ikke noen hoteller som kommer under 520, uansett hvor de ligger. Jeg hadde så klart betalt mellomlegg mellom pasienthotell og byhotell om det var et alternativ. Jeg vil bare heller bo i byen når jeg først må ned dit på sykehus. Kommer til Oslo sent ettermiddag dagen før sykehus så det er ikke mye jeg rekker i det hele tatt. Tidligere har jeg spesifikt bedt om time senere på dagen så jeg slipper overnatting, denne gangen gikk ikke det siden det er "hastetime" (dvs. bare to måneders ventetid).
Jeg er typen som bruker å glemmer å sende inn reiseregning når jeg har vært på sykehus, både når jeg og ungene har vært på sykehus. Så jeg har nok spart pasientreiser for mer enn jeg har brukt de siste årene. Det er bare litt kjedelig at satsen er så lav at det ikke dekker en overnatting. Overnatting på sykehotellet koster 685. Nå er det ikke ledig den dagen jeg skal dit heller så det er ikke alternativ. Fant heldigvis et relativt rimelig hotell som ligger langs trikkelinjen til sykehuset. Egentlig skulle jeg overnatte hos en tante som bor på Majorstuen men nå skal hun reise bort den uken så da måtte jeg finne alternativ løsning.