Sv: Har du boxerhund? Fortell!
Opprinnelig lagt inn av Anne, her.
Så flott! takk for innspill, vi har lyst på boxer, men jeg er ærlig talt redd for at de skal sikle veldig mye. Fått høre at det kommer an på hvor underbitt de er.
Men ellers er det en hund vi liker godt på alle måter og som vi har hatt lyst på lenge.
Jeg ser også på den som en sterk og sta hund 
Kan sikkert ha med underbitthet å gjøre ja. Våre siklet i alle fall ikke. Jeg kunne også godt ha valgt boxer om jeg skulle hatt hund nå.
Det jeg hadde vært mest skeptisk til er kanskje pelsen, eller mangel på sådanne. Jeg liker å gå på ski, og skulle jeg hatt hund hadde det vært hyggelig å kunne ha den med på skitur. Det kan man med boxer forsåvidt, de liker jo å løpe, men hvis man har tenkt til å sitte ned og ta en lengre pause, eller det er veldig kaldt, så fryser de lett. Husker vi måtte ha med ekstra teppe som hundene kunne ha over seg når vi satt ned, og de måtte ha liggeunderlag (den er snau under magen). Men foreldrene mine var ikke sånne voldsomme skientusiaster, så det var vel ikke så veldig ofte det skjedde i vår familie. Men nå er det jo så mye fint å få tak i av hundebekledning/dekke, det var det ikke da jeg var liten. I alle fall ikke på den utposten vi bodde. Så nå er det vel lettere å finne en løsning på det problemet.