Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-15, 10:31   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avliving av nyfødte dyr, av markedshensyn

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men ikke heng deg opp i den lille detaljen om kvernet filet. Se på hele bildet.
Feks MUK og farsemat. Statusen til dette kjøttet er jo helt på bunn.

Der det fortjener å være spør du meg. Jeg kjøper hele dyr, utnytter alt som er (får dessverre ikke med blod og innmat til vanlig, men spiser det også om jeg får tak i) ned til hver minste lille (og store) bein som kokes kraft på. Jeg lager mye godt mat av de fantastiske råvarene, og ser rett og slett ikke behovet for å ødelegge den gode maten med å lage MUK og lavkvalitetsfarse av den.

Jeg tror man kunne tjent mye på å lage videreforedlede produkter av de stykningsdelene som folk flest synes det er litt vanskelig eller tidkrevende å koke selv. Se på de pulled pork produktene som kommer nå. Ferdigmat av god kvalitet, pakket inn ala Fjordland, med gryter, supper og "pulled" lam-ku-sau-geit-høne hadde jo vært super hurtigmat for travle familier.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat