Opprinnelig lagt inn av Nessie, her. Jeg tror ikke jeg hermer Men jeg gjør kanskje dialekten litt enklere å forstå om jeg er i områder som sliter litt med å forstå bred nordtrøndersk Om folk på jobben påpeker at jeg har rare ord og uttrykk (selv trøndere, eller fintrøndere som jeg sier ), så prater jeg desto breiere Til og med min samboer, som selv ER Nord-Trønder, mener jeg har uforståelige og rare ord Jeg synes de er logiske, helt til jeg sier det ene ordet om og om igjen, da må jeg innrømme at det noen ganger høres helt snålt ut.
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Jeg tror ikke jeg hermer Men jeg gjør kanskje dialekten litt enklere å forstå om jeg er i områder som sliter litt med å forstå bred nordtrøndersk Om folk på jobben påpeker at jeg har rare ord og uttrykk (selv trøndere, eller fintrøndere som jeg sier ), så prater jeg desto breiere Til og med min samboer, som selv ER Nord-Trønder, mener jeg har uforståelige og rare ord Jeg synes de er logiske, helt til jeg sier det ene ordet om og om igjen, da må jeg innrømme at det noen ganger høres helt snålt ut.
Jeg nordtrøndersk.