Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-15, 14:45   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hermer du etter andres dialekt?

Jeg dras fra breiere til penere østlandsk, alt etter hvem jeg snakker med og hva jeg snakker om. Jeg skifter ikke dialekt etter hvem jeg snakker med og er veldig fornøyd med å være en av de østlendingene som ikke roter til tonefallet med bergenstonefall. jeg synes det er kjemperart at man ikke selv hører at man snakker bergensk med østlands tonefall (=arendalsk) eller østlandsk med bergenstonefall (=sunnmørsk).

Jeg er fæl til å herme, da og kan dra en ganske total Norges-kyst-dialekt-for-dialekt uten alt for mye feil. Jeg har hatt flere jobber der jeg snakker med folk fra hele Norge og har alltid syntes det var stor moro å parodiere dialekten etter at vedkommende har lagt på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat