Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-15, 23:56   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da jeg var konfirmant i 1990-ish var det mer regelen enn unntaket at gutter fikk 10000 eller noe mer av sine foreldre, mens jenter fikk bunad. Så jeg blir ikke akkurat overrasket over sånne summer idag. 1000-2000 kr var vanlig tante/onkelgave den gangen også.

Jeg for min del ønsker vel egentlig å tone ned gaveopplegget litt overfor egne barn, men jeg blir litt stressa av at vi har liten familie, jeg ønsker jo at de ikke skal føle seg helt på utsiden her.

Ikke så stor familie her heller. Nå er det enda fem år til det er eldste sin konfirmasjon, men. Hun har bedt pent om hun kan få bunad, det har jeg sagt at hun nok får. Tidene kan endre seg frem til det, mye kan skje på fem år. Men sannsynligvis blir det langt mindre fokus på gaver her enn det ville blitt om vi ikke flyttet fra Rogaland. Kjenner jeg er litt glad for akkurat det. Hun har venner som har både foreldre som er lavtlønnede og høytlønnede. Aner ikke hva normen er her sånn sett.