Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-07, 15:33   #29
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye av barnas matvaner er medfødt, og hva er tillært?

Jeg tror nok til en viss grad at smak er medfødt og at den endrer seg med alderen. Ta en ting som oliven - de aller fleste begynner først å like det i voksen alder. (selv om jeg kjenner barn som elsker det også).

Men samtidig har man som foreldre påvirkningskraft på ting som om barnet tør å smake på nye ting, om barnet aksepterer smaker det ikke har smakt før, hvor stor aksept det er for at man ikke liker osv.

Selv har jeg et barn som ikke liker melk, og det tror jeg rett og slett er medfødt. i 2-3 års alderen begynte hun å drikke mindre og mindre og tilslutt drakk hun overhode ikke. Til å begynne med fikk hun alltid melk, og vi oppfordret henne til å drikke, men etterhvert måtte vi bare akseptere at det ikke gikk.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat