Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-15, 11:57   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå kan man vel trygt si at gavehysteriet har gått for langt?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er egentlig ikke enig i så mye av det som står der. Jeg synes de bare høres utrolig frekke og bortskjemte ut.

Det trenger ikke være noen motsetning mellom å være enig i synspunktene og samtidig syns de høres utrolig frekke og bortskjemte ut.

Mye av de de sier er jo slikt jeg av og til har ønsket at slektninger hadde kommet på selv: kjøp helst klær, bøker og leker som det er mulig å bytte, siden du ikke har full oversikt over hva de har fra før eller hvilken størrelse de bruker. Ikke gi et berg av gaver; ungene blir, tro det eller ei, mer glad for hver enkelt presang om de ikke kommer i overflodshauger. Riktignok har jeg aldri vurdert å bytte gaver for å kjøpe bleier eller gulpekluter, men jeg har ingen problemer med å skjønne at unge, nyetablerte førstegangsforeldre heller ville hatt bleier og morsmelkserstatning enn "ubrukt babybok nummer 78".

Men det er noe veldig annet å ønske at slektninger skulle skjønne slikt av seg selv og det å faktisk instruere dem til å gjøre det. Mailen er jo hinsides frekk, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat