Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-15, 00:48   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor vi er så heldige over å ha en sånn feiring. Vi er heldige som har et fritt, demokratisk, rikt land, men selve feiringen ser jeg ikke helt privelegiet i.

Jeg vet ikke om så mange andre land hvor det er barna som er i fokus den dagen, hvor det er barna som går i tog. I mange andre land er det parader, med voksne, gjerne militærparader. Det blir ikke helt det samme.

USA har sin 4th of July. Jeg har bodd i USA i mange år og sånn sett "feiret der", gjerne på en strand med grilling og evt sett fyrverkeri om kvelden. Det er langt fra det samme, har lite høytidsstemning over seg og kunne (omtrent) vært en hvilken som helst annen sommerdag.