Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-15, 15:28   #119
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her i landet døper vi jo unger bare fordi, uten å ha noen som helst mening bak annet enn at det er koselig, så jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det er noe verre at ungdom døper seg uten noen større mening for å kunne ha konfirmasjonsfest. Men personlig har jeg ganske sterke meninger mot spebarnsdåp. I pinsemenigheten blir de fleste konfirmert før de blir døpt (eller aldri konfirmert i det hele tatt før de blir voksendøpt), og sånn kunne det jo godt vært i alle trossamfunn, synes jeg.

Jeg synes ikke det er ille at ungdom velger å bli døpt selv om de ikke har et helt klart formet standpunkt, men jeg synes ikke det er ok om de føler seg presset til det på grunn av festen noen uker senere.