Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-15, 09:34   #43
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?

Jeg synes det er en fin anledning til å markere overgang til "litt mer voksen", samle familien og gjøre stas på ungdommen. Jeg valgte det som i min tid het borgerlig konfirmasjon, som nå heter humanistisk, og det var et veldig bevisst valg. Vi hadde blant annet kampanje for at HEF skulle få lov til å komme og holde informasjonsmøte på vår meget konservative ungdomsskole, der ledelsen egentlig tok for gitt at alle skulle konfirmeres i kirken og attpåtil hadde konfirmasjonsundervisning i skoletiden! Jeg husker det som en veldig interessant kursperiode, og fikk faktisk mye ut av det. Seinere har jeg hatt en periode som kursholder for HEF, og kjenner flere som har gjort og gjør det samme. Jeg synes de gjør en god jobb, og har også godt inntrykk av Humanistforbundet, der jeg og mannen er medlem, sitt konfirmantarbeid. Mine skal selvsagt få velge helt selv, men jeg håper såklart de velger ut i fra hva som føles rett og ikke ut i fra hva alle andre skal.