Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-15, 13:14   #262
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.900
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg må bare si, at etter å ha blitt dratt inn i Storesøsters undervisningsverden nå i 8.klasse, kan jeg på ingen måte hevde at hun lærer mer av å være på reise med oss, enn på skolen. Det har vært en rivende utvikling i undervisningsnivå og undervisningsmåter siden jeg selv gikk på ungdomskolen (...)

Ja, jeg tror det har skjedd veldig mye. Snakket akkurat med ei som kom til Norge fra Serbia som 10-åring - hun er i 40-årsalderen nå. Hun sier at da hun kom hit, syntes hun den norske skolen hadde et nesten komisk lavt nivå målt mot det hun var vant til. Nå når hun selv har barn i 10-årsalderen, derimot, synes hun at det har skjedd et voldsomt løft i den norske skolen, i den grad at det nesten har gått for langt. Sønnen hennes på 10 bruker nå to og en halv time(!) om dagen på lekser, og det stilles nesten urimelige krav. (Må innrømme at dette virker helt fjernt for meg som ligger et par år bak i løypa i alder på ungene, men det var interessant å høre hennes vurdering. Beklager avsporing.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat