Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-15, 22:57   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Her er noen eksempler.
Hvis min far eller bror nekter meg å gifte meg med en person fra en annen kultur så er de rasister. Imamer står frem i avisene og sier at pakistanere kun skal gifte seg med andre pakistanere. Hvorfor er dette helt OK?

Hvis vi snakker nedsettende om personer med en annen kulturell bakgrunn er vi rasister. Som vi har sett av andre tråder her så er det ingen som gjør noe med de som kaller norske barn for skitne blondiner. Det samme gjelder kalling av norske damer for horer bare fordi de kler seg annerledes enn det som deres religion sier. Hvorfor kan de snakke nedsettende til oss?

Hvorfor er det OK at fremmedkulturelle nekter å ta sine kvinnelige lærere i hånda når timen starter slik alle de andre elevene må?

Hvorfor er det OK at fremmedkulturelle elever snakker nedsettende om jøder?

Hvorfor er vi så redde for å bli kalt rasister at vi ikke tør å påpeke oppførsel hos fremmedkulturelle som vi hadde påpekt om en etnisk nordmann hadde gjort det samme?

Jeg tror at man ved å få mer felles verdier hadde løst disse problemene. Min mening er at dette er en endring som må komme innenfra de religiøse miljøene ved at man har dialog med disse.

Men det er vel ingen av disse tingene som er ok?

Du leser vel aviser? Du ser vel at disse "fremmedkulturelle" (hvem er fremmedkulturelle forresten?) får ganske så mye oppmerksomhet i media?