Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-15, 22:48   #12
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Forstår jeg deg riktig at det eneste vi kan gjøre er å gå foran som gode eksempler? Er det ingen som kan gå i dialog med de moderate muslimene for å diskutere disse problemstillingene med dem?

Jeg ser ikke noe behov for å gå i krig med noen, men jeg er veldig tilhenger av at alle blir møtt med de samme forventninger når det gjelder hvordan man forholder seg til andre mennesker.

Ja, men ingen sier vel at vi ikke skal ha forventninger til dem. Jeg forventer jo at de behandler meg med respekt og må si ifra om jeg ikke opplever det, men ingen kan vel tvinge dem til å tenke de riktige tankene? I såfall er det ganske mange andre jeg også vil tvinge! Vaksinemotstandere for eksempel, kvakksalvere, vigridfolk, enkelte frpere - eneste våpnet jeg har mot sånne er å slette de fra facebook-vennelista.

Jeg synes egentlig at det er litt synd at du fokuserer på fundamentalister. Det er jo nokså få av dem. Jeg er mye mer redd for alle de holdningene jeg ser i debattfeltene som kommer fra etniske nordmenn som har alt, men som alikevel hater innvandrere og sier det høyt. Etniske nordmenn som rett og slett ikke evner å ta inn over seg at de menneskene som sitter på asylmottak eller på båter i middelhavet ikke skiller seg nevneverdig fra dem selv. Anundsen som bruker et hvert smutthull til å sende barnefamilier ut av landet, hat, hat, hat som selvfølgelig møtes med avmakt og etter hvert enda mer hat.

Det virker som om det er så lett å miste mennesket ut av syne. Som om de er noe annet, noen fremmede som ikke angår oss.