Sv: Hvordan kvitte seg med ting?
Hvis jeg har storopprydding hos meg selv (eller hos andre) pleier jeg å organisere meg med hauger/esker for alle typer ting som skal ut av huset (ja, det er litt tiltak å dele opp for å levere på riktig sted, men det er verdt innsatsen)
- Boss
- Resirkulering
- Gi bort til kjente
- Gi bort Finn/Fretex
- Selg
(Eventuelt kategorier for "lån bort", "flytt til uteboden" "hører til på kjøkkenet" etc.)
Jeg kaster lite nå, det som ofte går i bosset er store mengder utdaterte "viktige" papirer, ellers havner det meste i en av kategoriene over.
Når jeg tar storopprydding i huset begynner jeg aldri i boden, men med huset ellers; skuffer og skap. Jeg får mer giv til å gyve løs på boden om det først er ryddig andre steder og jeg vet hva jeg har hvor - men siden du skal rydde en bod faller det tipset litt vekk.
Om du har en skikkelig rotebod er det sikkert mye der du a) ikke visste var der b)aldri kommer til å bruke igjen. Vær litt hard, kvitt deg med det. Og husk: Når du er ferdig med ryddingen kan ikke alle bokser være stappfulle og boden være stablet til taket, da tipper det over og blir roterom så fort en liten ting kommer inn.
|