Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-15, 09:47   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja nettopp, men om ikke foreldre skjerper seg og dette medfører store belastninger for andre må det kanskje ses på altenrativer.

Men da må man jo også se på realistiske alternativer. Jeg og andre har stilt de samme spørsmålene som Skilpadda oppsummerer her:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så har man praktiske problemer - skal det være flere leverandører å velge mellom, eller skal hver kommune bestemme seg for én leverandør etter grundige, jevnlige anbudsrunder, eller skal det gjøres på nasjonalt nivå? Hvem skal avgjøre hvordan uniformen skal se ut og hva den skal omfatte? Hvor gode/praktiske/solide/varme klær skal det være, hva skal den koste, må familiene dekke hele kostnaden selv, og så videre. Hva slags tilbehør skal være lov? Skal vesker (som var litt av utgangspunktet for diskusjonen denne gangen) og sekker også dekkes av regelverket? Får de som fryser ekstra mye lov til å putte på et ekstra skjerf, eller vil dette være å åpne for at de rikeste flotter seg med dyre statusskjerf - og skal virkelig skolen bruke tid på å følge opp slike detaljregler rundt elevenes påkledning i stedet for å jobbe med holdninger og skolemiljø?

Dere som er for må jo ha noen tanker om hvordan dette skal gjennomføres, uten at man ender opp med de samme problemene som før eller at opplegget blir dyrere (eller mindre miljøvennlig).

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat